2009. március 1., vasárnap

sokkkk a népnek, avagy Sing Sing a Petőfiben

tudom, hogy nem én vagyok a célközönség, de azért ez sokkk volt így vasárnap délben a Petőfi Színházban, ennél hipergagyibb díszletet, nyálasabb átvezető szövegeket, rosszabb jelmezeket, hamis hangok tömkelegét, hát rég nem hallottam és láttam, és saját maguk énekelték el a 3. dalban, hogy miről is szól ez az "előadás" : "pénz forgatja a világ kerekét", money, money, money...szóval tudom, hogy sok-sok milliót elvontak a színháztól, és dőlni kell valahogy a lének, és hát meg is értem, de ugye nem kötelező, hogy jól is érezzem magam egy ilyen nyilnyál gagyin, ahol az a kevés kis közönség is őrjöngött a gyönyörtől, füttyögött, tapsolt miközben én hánytam, szóval valami Utassy Árpi effektus van állandóan ennél a színháznál, ha valaki megnyer egy vetélkedőt vagy mit a tévében, annak hamarosan jelenése van a színpadon ha jó, ha nem jó, de legalább a közönséget behozza, nekem egy Feke nevezetű emberre kellett fotóilag rástartolnom, mert most ő hipersztár, vagy az István a király azt hiszem, persze semmi bajom vele, hiszen nem is ismerem, igaz, hogy legalább hamisan (is) tud énekelni, és amikor azt mondtam a szünetben, hogy odavagyok meg vissza, akkor többen azt mondták, hogy : dehát ez kell a népnek, és én ekkor akadtam ki a legjobban, mert nekem ez azt jelenti, hogy látjátok emberek, bármi sz.rt elétek teszünk, ti azt úgyis megnézitek, és az én véleményem pedig más, hiszen az igazán igényes darabokra, bármennyibe kerül is egy jegy, alig tud az ember jegyet szerezni, példa rá a blogban már egyszer említett Szorokin darab, vagy kib(l)ogozhatatlannál a tizenkét dühös ember, ami állandóan teltházzal ment,megy tehát ez ellentmond az ez kell a népnek dumának, nyugodtan lehetne botránydarabot is lehozni, mert miért ne, legalább megmozgatná az emberek fantáziáját, kíváncsiságát, és a kassza pont úgy csengene akkor is, és legalább lehetne miről beszélni, egyszóval lehetne finoman a jobb felé is terelgetni az embereket, nem mindig a könnyebbnek tűnő megoldást odanyomni a népnek, de legalább a Halas Adelaidának nagyon jó a lába...

6 megjegyzés:

...:::szpd:::... írta...

most mit háborogsz megint, nézzük a pozitív oldalát, legalább nem megasztáros énekespalántákat igazoltak a bujtorék. az igényes és (főképp) elgondolkodtató darabokat illetően maximálisan egyetértek veled, s hadd jegyezzem meg: csak az utolsó mondatért is érdemes volt elolvasni a posztot. :D

gégé írta...

milyen utolsó mondat, mikor az egész pont egy mondat????

...:::szpd:::... írta...

akkor mondatrész vazze :D

nik írta...

Tudod, Gé, én értem, mit mondasz, de éppen az általad említett jelenség miatt vannak olyan szavak, mint tömegeffektus, tömeggyártás, tömegízlés kontra rétegfilm, rétegigény, egyediség. Ha mindenki Szorokint nézne, az lenne a tömegdarab, és akkor azt utálnád, mert te nem akarsz tömeg lenni (szerencsére), szóval, szerintem jól van ez így... :-)

gégé írta...

nem tudom milyen jelenségről írtam, de nem lehet minden felszínes, és miért ne lehetne az igényszintet egy kicsit feljebb emelni?

Névtelen írta...

tudom, hogy nem én vagyok a célközönség, de azért ez sokkk volt így vasárnap délben a Petőfi Színházban, ennél hipergagyibb díszletet (LÁTTÁL MÁR HASONLÓ ELŐADÁST VALAHA VALAHOL?), nyálasabb átvezető szövegeket (LÁTTÁL MÁR PLD OPERETTET?), rosszabb jelmezeket (MI TETSZETT VOLNA EGYÁLTALÁN NEKED?), hamis hangok tömkelegét (MI A HAMISHANG SZÁMODRA, ISMERVE A ZENEI IZLÉSEDET!? PLÁNE, HOGY ELFELEJTETTED A BLOGODBAN LEÍRNI, HOGY EGY PRÓBÁT LÁTTÁL ÉS NEM ELŐADÁST! ÍGY ÚGY TŰNIK A BLOGLESŐKNEK, HOGY TE EGY ELŐADÁST LÁTTÁL! PRÓBÁN – PLÁNE A BEMUTATÓ ELŐADÁS ELŐTT PÁR ÓRÁVAL – NEM ÚGY TESZI ODA SENKI A HANGJÁT MÉG GG KEDVÉÉRT SEM, HOGY AZTÁN ESTE MEG NE LEGYEN HANGJA AZOKNAK SZEREPLŐKNEK, AKIK A HANGJUKBÓL ÉLNEK), hát rég nem hallottam és láttam (MERT NEM ISMERED SEM TÁGABB SEM SZŰKEBB HAZÁDAT, PLÁNE A VILÁGOT, MERT TÚLSZŰRÖD ÉS ELŐITÉLETTEL KÖZELÍTESZ A DOLGOKHOZ), és saját maguk énekelték el a 3. dalban, hogy miről is szól ez az "előadás" : "pénz forgatja a világ kerekét", money, money, money...szóval tudom, hogy sok-sok milliót elvontak a színháztól, és dőlni kell valahogy a lének, és hát meg is értem, de ugye nem kötelező, hogy jól is érezzem magam egy ilyen nyilnyál gagyin (HOGY A TÚRÓBA FÜGG ÖSSZE A SZÍNHÁZ KÖLTSÉGVETÉSE A TE „JÓL ÉRZÉSEDDEL”? PLÁNE, HA A GAGYI SZÓ DEFINÍCIÓJA SZÁMODRA AZT JELENTI, HA DŐL A LÉ, AKKORR NYILVÁN GAGYI), ahol az a kevés kis közönség is őrjöngött a gyönyörtől, füttyögött, tapsolt (MERT NEM VOLT MÁS LEHETŐSÉGÜK, MERT AZ ELŐADÁST NEM LÁTHATTÁK, CSAK A PRÓBÁT) miközben én hánytam (VALAMI VILÁGFÁJDALOM MIATT), szóval valami Utassy Árpi effektus van állandóan ennél a színháznál, ha valaki megnyer egy vetélkedőt vagy mit a tévében, annak hamarosan jelenése van a színpadon ha jó, ha nem jó, de legalább a közönséget behozza (HA ITT EGY KICSIT UTÁNA NÉZTÉL VOLNA JOBBAN, AKKOR TUDNÁD, HOGY MINDENFÉLE TV-S VETÉLKEDŐ NÉLKÜL FEKE ELJÁTSZOTTA MÁR A MUSICAL IRODALOM FŐSZEREPEINEK SZÍNE-JAVÁT, ÉS GONDOLHATOD MIÉRT! BIZTOS AZÉRT MERT SZAR A HANGJA ÉS HAMISAN ÉNEKEL, NEM?), nekem egy Feke nevezetű emberre kellett fotóilag rástartolnom, mert most ő hipersztár, vagy az István a király azt hiszem, persze semmi bajom vele, hiszen nem is ismerem (CSAK PICIT KELLETT VOLNA UTÁNA NÉZNED, KB 3 PERCEDBE SEM KERÜLT VOLNA), igaz, hogy legalább hamisan (is) tud énekelni (SZERINTED HA HAMISAN ÉNEKELNE, AKKOR SZÁMTALAN SZÍNHÁZ MIÉRT „HASZNÁLJA” A HANGJÁT MÁR VAGY 10 ÉVE?), és amikor azt mondtam a szünetben, hogy odavagyok meg vissza, akkor többen azt mondták, hogy : dehát ez kell a népnek, és én ekkor akadtam ki a legjobban (MIÉRT NEM ÉRZED ÚGY, HOGY EGY MEGYESZÉKHELY TEÁTRUMÁNAK KÖTELESSÉGE IS KISZOLGÁLNI NEM CSAK AZ UNDERGROUND TIPUSÚ GG-KET, HANEM MINDENKIT, AKI LEGLÁBB KULTÚRÁLÓDNI AKAR A KÖNNYEDEBB MŰFAJBAN IS, FŐLEG ITT A FIATALOKRA GONDOLVA, AKIK GG ÁLTAL KEDVELT UNDERGROUND FÜVES PARTIAI HELYETT INKÁBB ILYENNEL LEGYENEK KEZDETILEG MEGFERTŐZVE, MERT SZOCIOLÓGIAILAG BIZONYÍTHATÓ, HOGY MI A „KULTÚRA FERTŐZÉS” ÉLETÚTJA), mert nekem ez azt jelenti, hogy látjátok emberek, bármi sz.rt elétek teszünk, ti azt úgyis megnézitek, és az én véleményem pedig más, hiszen az igazán igényes darabokra, bármennyibe kerül is egy jegy, alig tud az ember jegyet szerezni, példa rá a blogban már egyszer említett Szorokin darab, vagy kib(l)ogozhatatlannál a tizenkét dühös ember, ami állandóan teltházzal ment,megy tehát ez ellentmond az ez kell a népnek dumának , nyugodtan lehetne botránydarabot is lehozni, mert miért ne, legalább megmozgatná az emberek fantáziáját, kíváncsiságát, és a kassza pont úgy csengene akkor is, és legalább lehetne miről beszélni, egyszóval lehetne finoman a jobb felé is terelgetni az embereket (MEG MEGOSZTANI ŐKET, NEM? FŐLEG, HA RÁJÖN MINDEN BLOGTAPOGATÓ, HOGY SZÁMODRA A JÓ AZT JELENTI, HOGY KEVESEN SZERETIK, AKKOR BIZTOS JÓ, ÉS ROSSZ, HA SOKAN SZERETIK, MERT AKKOR BIZTOS GAGYI. TÚL EGYSZERŰ TETTEN ÉRNI AZ IZLÉSED MÉRŐFOKÁT: HA TÖMEGEKNEK TETSZIK, AKKOR ARRA CSÍPŐBŐL TÜZELSZ, HOGY MÍLY GAGYI), nem mindig a könnyebbnek tűnő megoldást odanyomni a népnek, de legalább a Halas Adelaidának nagyon jó a lába... (HA SZÉLES TÖMEGEK LENNÉNEK ODA SZOROKINÉRT, AKKOR TE AZT IS LEGAGYIZNÁD. SAJNOS EZ JÖN LE AZ ÍRÁSODBÓL. SEMMI HASZNOSAT NEM TALÁLSZ AZ ILYEN SHOW MŰSOROKBAN. MIKÖZBEN A GICCS MAGA EGY IPARÁG ÉS MAGA EGY MŰFAJ AHHOZ, HOGY A MŰVÉSZIT MEGLÁTHASD ÉS MEGKÜLÖNBÖZTESD. MERT A FEHÉR FALON JOBBAN LÁTOD A LÉGYPISZKOT, MINT A FEKETE TÁBLÁN! HA A SINGSINGTŐL HÁNYNI TUDNÁL, AKKOR NAGYON SOKAT HÁNYSZ MUNKAKÖRI LEÍRÁSOD MIATT IS, MERT SAJNOS NEKED FOTÓZNOD ÉS FOTÓZNOD KELL ÉS MÉG JAZZBALETTET IS, HISZEN ANNÁL LÁTVÁNYILAG GAGYIBB NINCS IS A KÖRNYÉKEN (PLÁNE HOGY ILYEN MŰFAJ NINCS IS, HOGY JAZZBALETT, DE MÉGIS SOKAT LÁTNI, HALLANI RÓLA). DE MIVEL RÁJÖSSZ, HOGY HA AZ „CSAK” MÜV.HÁZIG JUT EL, AKKOR AZ A MAGA NEMÉBEN NEM IS GAGYI. VILÁGNÉZETED A MŰVÉSZIRŐL ÉS A GAGYIRÓL ISMERET ÉS TAPASZTALAT HIÁNYT MUTAT. AMITŐL TE HÁNYSZ, ATTÓL A NAGYMAMÁK PIROSPOZSGÁS MOSOLYGÓS ARCCAL VISELIK EL A DECIBELEKET. ÉS VISELNÉK MÉG JOBBAN, HA OPERETT VILÁGA TÁRULHATNA ELÉJÜK, AMI MŰFAJILAG A LEGINKÁBB „PIROSCSIZMÁS”. DE NEM LEHET RÁDSZÓRNI SEMMI KÍGYÓT-BÉKÁT, HISZEN A SAJÁT IZLÉSEDET PRÓBÁLTAD ÜTKÖZTETNI A SZÉLES TÖMEGEKKEL. SZÉLESTÖMEG-ROSSZIZLÉS KONTRA GG-JÓIZLÉS. KINEK A PAPP KINEK A PAPPNÉ, BÁR LEHET, HOGY TE AZ IFJABBIK FÜVEZŐS PAPP GYEREKET VÁLASZTANÁD A KETTŐ KÖZÜL, MINT NEM LÉTEZŐ 3-AT, MERT A JÓ SZÁMODRA AZ, HA MÁSNAK NEM JÓ.