2009. február 5., csütörtök

aktuális

elolvastam többször egymás után a Gondolatok a könyvtárban c. verset, és igazán meglepődtem, hogy mennyire mai, mennyire aktuális és mennyire nem azt teszik azok az emberek akik abban a pozícióban vannak, hogy tehetnének valamit, de nem tesznek, s ők azok, akik nem olvasták el sajnos mostanában és javasolni tudom, hogy hajrá, ha tudnak olvasni, és véletlenül meg is értik azt, amit olvasnak, akkor legyenek szívesek 1; elolvasni a verset 2; elgondolkodni rajta 3; magukévá tenni 4; majd mindannyiónkért, egymásért /Magyarországért/ tenni, ja, és az elég félelmetes, hogy 165 éve írta....

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

1; annyi ideje manapság senkinek nincs
2; fárasztó, és annyi ideje senkinek nincs
3; bonyolult, fárasztó, és annyi ideje senkinek nincs
4; ezt már mindenki elfelejtette, mint ahogy Őt is, aki 165 éve írta

"egy tantónéni"

Névtelen írta...

Mondjuk egy kicsit kevesebb tv nézés, és máris lenne rá idő.
Ami a többit illeti, ha igaz, elég szomorú... Látszik, hogy tényleg nem megy a könyvek által előrébb a világ. Pedig én imádom őket! Most olvastam egyet, aminek napokig nem tudtam szabadulni a hatása alól.

Rónay Gabi írta...

Jól van jól. Magamra veszem és elolvasom, de nyomtatásban, mert képernyőn a szöveg értelmében elmélyülni nem tudok...

Amúgy tenni... lehet, ha van idő rá, de ahhoz a körülményeket meg kell teremteni ott, ahol vagyunk, és az nem mindig könnyű. Most például egy könyvtárban ülök és nincs időm elolvasni, azt, amit nekem illene... majd este...

Rónay Gabi írta...

Gabi: És feltettem kommentbe a Vörösmarty verset tördelve, mert sztem a tördelés hiánya miatt nem olvastuk el.

Gáspár: igen, de így jobban illett a blogomba a stílus miatt :)

Gabi: Még tördelve is nehéz olvasmány...
Nem félek tőled, sors, bármit akarsz.
Ez az, miért csüggedni nem szabad. :-)

Gáspár: de AKTUÁLIS, és ez jóóó

Gabi: Na igen Gégé, de ezt akkor nem érzem át... a nemzet sorsát egyébként is ritkán sajnos, nos e nemesebb eszméket, midőn csak 5 órám van összesen hetente a könyvtárban... és arra sem elég, hogy az új könyvek adatait beírjam a leltárkönyvbe...
Sent at 10:37 PM on Monday
me: .. és küzdök én több óráért, és szép a könyvtár, azt mondják igazi könyvtár lett mióta ott vagyok, de időm nincs olvasót becsábítani... nincs nyitva a könyvtár, hát beszökdösnek a tanárok, kiveszik maguk a könyvet... könyvtárost nem fizetnek.
Ketten vagyunk, kétszer 5 órában - ez nagyon jó!
De nem elég. és nagyon jók vagyunk. Jobbak, mint ami munka jut nekünk. Nos, nem kontárok vagyunk, az biztos.