2010. március 15., hétfő

pláza-parkol

újra veszpémben vagyunk, folytatódik a kis veszprémi barátok közt show, ugye parkolni kell, és hát a pláza rájött, hogy a veszprémbe autóval járó dolgozók fele a plazát használja ingyenes parkolóhelynek, sőt némelyek garázsnak, így hát úgy döntöttek,- természetesen veszprémhez illő igen amatőr módon-hogy telepítenek egy bodegát a bejáró-kijáró út közepére, ahol majd egy embernek kell kifizetni a parkolásért járó díjat kézből-kézbe, de ne vágjunk a dolgok elébe, mert biztosan sokan megköveznek a következő mondatrészért, de én abszolút egyertértek azzal, hogy a pláza így döntött, ugyanis ez egy bevásárlóközpont, vagy mi, és az ott vásárolni, nézelődni, mozizni, kaszinózni, enni, inni, találkozni vágyó embereknek kellene a parkolóhely, de úgy, hogy az ott hónapok óta álló autók nem foglalják el a helyet.pont.kivételesen.mert ugye nem kellett sok idő ahhoz,-magyarok vagyunk-hogy rájöjjenek az emberek , hogy a parkolóban nem ázik az autó, ott nem esik rá a hó, az be van kamerázva, legalábbis részben, szóval a gép biztonságban van, így aztán egyre többen látták meg ezt a lehetőséget benne, s használták ki de ennek most itt a vége, és a pláza olyan díjat talált ki, ami pont elegendő arra, hogy ne álljanak meg a dolgozó emberek egy napra ott, ugyanis az első óra ingyenes, ha netán moziba megy az ember, akkor kettő plusz egy óra ingyenes, minden ezt követő óra hatvan forint, ami nevetséges összeg, de pont arra elég, hogy az eddig többször említett autósok ne használják munkaidejük alatt garázsnak, DE ahogy ezt a pláza megoldja az valami hihetetlen primitív és amatőr módja a be-kimenetnek és a díjszedésnek, mert míg a világon mindenütt úgy oldják meg a fizetést, hogy a lejárónál kapok egy kártyát, azt a pláza kijáratainál bedugom egy automatába,kifizetem az összeget és akkor van még öt vagy nem tudom, hogy hány percem a távozásra, addig itt egy neoprimitív bodegát telepítettek, ahol egy ember fog ülni, és jobb esteben , ha tud számolni, akkor jól adja vissza a pénzt az ott várokozó szerencsétlen sofőrnek,( ez is a munkahelyteremtés része? )aki, ha jól ki akar szúrni csak azért is az ott ülővel, és mögötte ekkor már jókorára feltorlódott tömegegekkel (mert kétségünk ne legyen afelől, hogy olyan sorok lesznek, hogy az elképesztő, és emiatt meg oltári balhék, amin én nem csodálkozom )húszezressel fog fizetni, mert hát ilyenek vagyunk, a hatvan forintot is húszezressel fizetjük ki, ez a lázadás egy lehetséges módja, aztán hadd fájjon a fejük, te ki akartad fizetni, dehát...szóval tegnap kipróbálták a sorompót, és egy yaris úgy vitte el, mintha ott sem lett volna, hogy őszinte legyek, jót röhögtem, de nem kárörvendésből, csak úgy, aztán mondom a szerelő embereknek, hogy nem lenne-e jobb megoldás az előbb már említett fizetőautomata, mire az volt a válasz, hogy de, de azt meg kell venni, hát igen én sem úgy gondoltam, hogy a west-endből lopjanak hármat, de hát nehéz ügy ez, és akkor nem is beszéltem arról a dugóról, amit ez a kis sorompó fog okozni a körforgalomnál, mert ugye egyszerre csak három autó fér el az adott szakaszon, a többi pedig már a budapest út forgalmát fogja akadályozni, és nem fogok csodálkozni azon, várpalotáig fog állni a kocsisor, de hát ez legyen a mások gondja, mondják az üzemeltetők-gondolom, így aztán az ady utcára fog átterelődni a forgalom egy jórésze és mondanom sem kell, hogy a balaton utca pedig jobb esetben fizetős lesz, rosszabb esetben kitesznek egy megállni tilos táblát, oszt jó napot, szóval egy szónak is száz a vége :)végre ki kellene találni veszprém parkolási rendjét, ráadásul feltalálták már a P+R nevezetű dolgot, ami azt jelenti, hogy veszprém szélénél ledobod a kocsidat, és viszonylag sűrűn járó metró, troli, villamos, vagy egyéb, a veszprémi domborzati viszonyokhoz jobban alkalmazkodó járművel bejut az autós a belvárosba, így lecsökken a környezetszennyezés és mindenki nyugodt lehetne, és élhetnénk békésen a hétköznapjainkat.....

Nincsenek megjegyzések: