2009. október 7., szerda

egy kiállítás lcd-i


aztán-talán azért, mert még mindig érdekel a fotográfia-felgurultam budapestre megnézni az NKA 2008 fotoművészeti ösztöndíjasainak beszámoló kiállítását a mai manó galériában, hát nem is tudom mit írjak róla, de ha már elkezdtem mégiscsak kellene valamit- talán a saját véleményemet-írni róla, hát, hogy őszinte legyek, az leszek, nem dobott fel az anyag, semmi különös, egyszerűen nem értem miért ilyen anyagokat raktak fel a képernyőkre az alkotók, de persze tudom, hogy lehet azt mondani, hogy: mutasd meg gábor mit tudsz, de most valahogy nem rólam volt szó, hanem róluk: Bartha Zsolt Péter, Fekete András, Gulyás Miklós, Illés Barna, Koncz Zsuzsa, Kovács Melinda, Minyó Szert Károly, Sípos Dániel, Szabó Dezső, Tasnádi László, Urbán Tamás, Vancsó Zoltán, Varga István fotográfusokról, akiknek képeit láthattuk (már akinek, mert pl. Koncz Zsuzsának és Tasnádi Lászlónak a képeit minőségi problémák miatt-a kiállítóhelynek a technikai felszereltsége nem volt alkalmas a képek megfelelő minőségű továbbítására a nagyközönség felé-nem élvezhettük) és végignézhettük a digitális képkeretben, falra vetítve, lcd képernyőkön, vagy akár három egymás mellé fordított televízióképernyőn, szóval csalódnom kellett, sokkal modernebb anyagra számítottam (nem gondoltam, hogy a képkeretek lesznek a legmodernebbek), valahogy másra vágytam, valami újra, valami elgondolkodtatóra, de ezt én most nem kaptam meg, az a bajom, hogy sok anyag úgy tűnt nekem, mintha láttam volna valahol (dezsavű), nem szerettem volna látni napfelkeltét, lepusztult csarnokokat, csendéletet, "csak úgy" odavetülő fényeket, nem tudom, talán bennem van a hiba, nem kaptam új impulzusokat, semmi nem hatott rám pozitívan, bár egy régi mondásom szerint a rossz élmény is élmény, és ez így is van, hiszen most is írok róla, úgyhogy talán másnak mégis kedvet csinálok hozzá, hogy megnézze a kiállítást, és vitatkozzon velem, és jól érezze magát.

Magyar Fotogáfusok Háza-Mai Manó Ház
1065 Budapest, Nagymező utca 20. www.maimano.hu

Nincsenek megjegyzések: