2009. április 8., szerda

vershónap van

József Attila 1905-ben született, abban az évben, mikor az egyik nagymamám. De sokkal előbb, '37-ben halt meg, míg Nagyi 2002-ben. ( Bár Szárszón december 3-án biztos én is öngyilkos lennék.) Április 11 a költészet napja, József Attila születésnapja, ezért írok ebben a hónapban néhány verset morgolódás helyett, de ...akkor egy Sziámi költemény 1984-1989 közötti időszakból!!!!!!!!!!!!!!!! :
lehet, hogy aktuális?????

Sziámi ulTrArOck

Ennyi

Ez a felszabadult ország, ahol élünk
Ez az ország annyira depressziós
A jövője annyira bizonytalan
Hogy lesütött szemmel jár itt a jós
Ameddig engedik még
Hogy legyen itt ég
A csillagok valahogy álljanak
Az előjelek
Valamit jelentsenek
Az ábrák a jövőnkké váljanak
Ennyi!

Sem az indulatok, sem az események
Nem ragadhatnak el engem
Lecsukom a szemem,hogy világot lássak
Megadom magamat egy látomásnak
Én vagyok a hírnök
Én vagyok a hír
Mindegy, hogy ki szeret
De ért, aki érteni bír
Ennyi!

Tízmillió playboy
A nemzeti téboly ünnepén
Fanatikus forgatag
És egyre kevésbé félek én
Mindenki annyira komor
Lehet, hogy ez már a nyomor?
Tele vannak a boltok
Mégse lehetek boldog!
Tele vannak a boltok
Mégse lehetek boldog!
Ennyi!

Én hagyom, hogy a csajom
Azt csináljon, amit akar velem
Én folyton élvezek, de közben
A halálomat is kitervelem
Én tudatosan vagyok ösztönös
És befon a reform, ha hagyom
És mindent szabad, csak semmit se lehet
Amit akarok, azt csinál velem a csajom
Ennyi!

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Latinovitsmondjanekemtetszőnde
olvasvaisjóegypicitvidámabbtalán....
amásik

Weöres Sándor:
MAJOMORSZÁG


Hej de messze majomország,
ott terem majomkenyér,
majomablak majomrácsán
majomnótát ráz a szél.

Majomtéren, majomréten
majomhősök küzdenek,
majomszanatóriumban
sírnak majombetegek.

Majomtanártól majomlány
majomábécét tanul,
gaz majom a majombörtönt
rúgja irgalmatlanul.

Megépül a majommalom,
lesz sok majommajonéz,
győzve győz a győzhetetlen
győzedelmes majomész.

Majompóznán majomkirály
majomnyelven szónokol
egyiké majommennyország
másiké majompokol.

Makákó, gorilla, csimpánz,
pávián, orángután,
mind majomújságot olvas
majomvacsora után.

Majomvacsoraemléktől
zúg a majomreterát,
majombakák menetelnek,
jobbra át és balra át.

Rémületes majomarcot
vágnak majomkatonák,
majomkézben majomfegyver,
a majmoké a világ.

Névtelen írta...

merthúsvétvan:

*Varró Dániel: A nyúl tavaszi éneke*

*Mert, jaj, a nyár mint lepke röppen,
és ősszel minden oly riadt,
és télen sűrű, lassú ködben
dideregnek a nyúlfiak.

Tavasz, te cuppanásnyi szikra,
ha tappancsod a sárba lép,
vidorság száll a kis nyuszikra,
s megédesül a sárgarép'.

Bajuszt pödörsz a napsugárból,
s ugrálsz, mint gyönge, lenge nyúl.
Ó, jaj, tavasszal szép a zápor,
és sokkal később alkonyul.***

amásik

Jacques Fantaszta írta...

Egyszerűen: szar a sziámi idézet. Ez nem vers, hanem rossz ízű, okkult és öncélú szózsonglőrködés. Visszhangtalan is maradt anno, a sorok között szunnyadó provokáció nem ért célt. De ha ennyire szarnak érzed a szitut, tégy valamit. Bármi jobbítót, a magad módján, amire képes vagy. Magadért is, meg a gyerekidért is. Mondjuk kezd azzal, hogy leveszed az ovisjelmezt. Öregharcosnak már nem áll jól.

gégé írta...

na végre egy kis provokáció, imádom, de azért az jó lenne, ha ismerne egy kicsit, aki írja....
üdv: gégé